Databashantering - Vad tänkte jag, egentligen?

Som man nog förstår så pluggar jag på komvux. Där jag går så får man ju välja kurser helt själv till en egen linje, istället för att gå en färdig linje som samhälle eller naturvetarlinjen. Jag försöker sätta ihop en linje som liknar NV/Data/Matematik, eftersom jag har tänkt studera vidare på högskola/universitet så känns det som det bästa alternativet.

Nu är jag ungefär halvvägs genom den gymnasiala nivån och är riktigt nöjd med resultaten hittills. MVG i alla ämnen utom ett som är VG. Detta berodde dock inte på bristande intresse från min sida utan felaktigt beteende hos läraren. Men jag ska ändå göra en prövning i ämnet och jag är hundra procent säker på att det kommer bli ett MVG där med. Så snittet kommer att bli tjugo.

Tanken är att försöka jobba en kortare period efter komvux, innan jag ger mig in på högskola eller universitet. På grund av detta så valde jag att plugga databaser. Det kan ju vara bra att kunna använda sig av databaser vilket jobb man än har, tänkte jag. Men ack så tråkigt det är. Visst är det ganska roligt att lära sig massa SQL kommandon, men där tar det stopp. Trots detta är det det tråkigaste ämnet jag har gått. Jag vill lära, utvecklas och använda så mycket hjärnkapacitet som det bara är möjligt när det gäller studierna. Det känns det inte alls som att jag gör i detta ämne.


Nu ska jag ta och få det överstökat!

- Alexandra!
2010-07-22 @ 20:48:47
URL: http://ninjafruit.blogg.se/

sv: Åh, då har du testat liknande ju! Jag förstår däremot att ditt vegan-jag inte blir så lockad idag. ;P




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0